Am petrecut două decenii în domeniul vânzărilor, mai ales al celor consultative, din domeniul serviciilor externalizate (asa numitul managed services). Cu o pauza mica de doi ani ca si om de delivery, la una dintre cele mai mari multinationale in domeniul Managed Security Services.
In acest timp am cunoscut diverse sisteme de management, de la 10 ani la IBM, la servicii mentenanta si externalizare, cloud, pana la companii romanesti, birouri de multinationala de software, diversi integratori de regionali. Am intalnit oameni cu totul speciali, de la care am avut ce sa invat, dar si oameni pe care i-am influentat inspre bine. Am facut shift de la complexitatile unei multinationale ca IBM, pana la eforturile de a se defini ale companiilor romanesti. Am facut multe pivotari profesionale ca si sales, de la Cybersecurity, la Managed Services, IT Service management, Cloud computing, apoi iar la managed services regional la IBM. Dupa aia am dat cu nasu de pamant de la un brand puternic (IBM), trecand la o companie mai mica romaneasca in cybersecurity. Apoi pivotare pe delivery si portfolio management la nivel global, ca sa vad ce zic clientii cu maturitate si bani din vest in materie de cybersecurity. O experienta totala, unde am avut de invatat noi concepte, tehnologii, pe care probabil nu aveam sansa sa o invat prin Romania.
Cred ca ultimul nivel la care poate ajunge un sales, este sa fie antreprenor.
Consider ca antreprenoiratul este cea mai completa, autentica și provocatoare forme de auto-vânzare. De ce? Pentru că te vinzi pe tine însuți, ca brand, într-o lume în care ești propriul tău ambasador, și nu doar o piesă într-un sistem deja stabilit. Iti implementezi si vinzi mai multe lucruri decat pe tine ca individ: un concept de branding, un crez, care e transpus intr-un sistem de delivery. E un drum dur, dificil, plin de peripetii. Pornesti de la zero aproape, iti validezi incet cu incetul modelul de business la clienti, ii faci happy, ca sa te recomande si la altii. Si incepi sa targetezi mai sus, la clienti mai mari, la contracte mai interesante.
Insa nu toti salesii pot deveni antreprenori. Nu cred ca este lipsa de capabilitati, ci lipsa de perseverenta.
Sa iti creezi un brand in domeniul consultantei de securitate cibernetica nu este o calatorie pentru cei comozi. Dacă lucrezi pentru o companie cu un brand mai puternic, dispui de avantajul recunoașterii și credibilității care vine odată cu acea etichetă. Insa esti doar un actor bine platit care joaca in piesa de teatru al altui regizor. Vine comisionul, stai linistit. Te bagi in delivery? Depinde de unde lucri...
In afara de relatiile personale, iti trebuie si rabdare sa iti construiesti toate cele, de la denumirea firmei, la concept, valori, unicitate, livrabile, sisteme de comunicare si mult mai multe. Pentru ca acele cunostinte bune pe care le ai sa aiba incredere ca poti livra si la alt nivel. Nu e usor deloc. Necesita sacrificii in timp alocat pentru ce te pasioneaza, determinare ca sa treci bine peste dezamagirile din partea oamenilor mai ales, dar sa fii in stare sa inveti din greseli si sa poti pivota rapid. Iti trebuie senioritate si capabilitati sa te bagi in proiecte pe delivery efectiv. Faci hunting in afara zonei tale de confort.
Construirea unui brand de consultanță este un maraton, nu un sprint. Necesită ani de muncă în construirea metodologiilor, hands-on pe proiecte ca sa vezi unde trebuie optimizate lucrurile, stabilirea și menținerea relațiilor cu partenerii și, poate cel mai esențial, câștigarea încrederii clientilor. Încrederea este fundația pe care se construiește orice afacere durabilă. In cazul meu, discutam de 4 ani de maraton, constructie atenta, crestere organica si confirmari succesive.
Când ești la timona propriei tale afaceri, fiecare decizie, strategie și interacțiune devine o reprezentare directă a brandului tău personal. Joci asumat in piesa ta de teatru.
După aproape patru ani în care am pivotat, m-am adaptat și am fost validat de feedback-ul extern, am decis că 2024 va fi anul în care voi duce brandul la nivelul următor. O viziune mai amplă, care va revoluționa felul în care consultanța este furnizata loco.
Din 1 ianuarie 2024 am decis sa ma focusez in totalitate pe Sectio Aurea, care va furniza servicii de consultanta avansata in cybersecurity, de calitate, intr-un model de delivery interesant, care este acum validat de executivi de la cele mai mari companii din Romania.
Este validat pentru ca, calitatea unei consultante bine facuta si integritatea de business au fost, sunt si vor fi unul dintre valorile mele de baza, pe care le-am transpus faptic in interactiunile cu clientii, partenerii de afaceri.
Sectio Aurea este traducerea din engleza a Golden Mean, care este reprezentat in matematica de numarul φ. Care reprezeinta cel mai bine atat in natura, dar si in diverse domenii (ex. arhitectura, arta, biologie) proportia echilibrata, care induce direct frumusetea, armonia. Obiectul cel mai important ca clientii mei sa aiba sisteme de manament mai armonioase, mai frumoase, cel putin in domeniul managementul riscurilor si protectiei businessului.
Sunt sprijinit in acest drum dificil nu de angajati, ci de suita atent selectata de seniori in domeniul de practica. CISOs, CIO, DPOs, arhitecti de solutii. Care au dat dovada ca pot si vor sa faca lucru de calitate, sunt integri si au aceleasi valori.
Sunt entuziasmat de această nouă etapă și sunt recunoscător pentru fiecare persoană care m-a susținut și mi-a oferit încredere până acum.
Stati tuned in 2024, pentru ca vin lucruri super interesante din directia mea.
Madalin Bratu